Tűrd el csendes megadással azt, ami meg nem változtatható!

A kis herceg naplója

Kapitalizmus...kis hal, nagy hal, egyre megy...bekaphatja a kukacom!

2016. december 03. - Le Petit Prince

the_physical_illusion.GifFogyasztói társadalomban élünk (legalábbis mi, akik a földgolyóbis szerencsésebbik felére születtünk), akár tetszik, akár nem...

Amikor azt hisszük, éppen spontán módon elégítjük ki valós(nak hitt) vásárlási vágyainkat, akkor is a társadalom és a gazdasági szereplők elvárásainak, nyomásának teszünk eleget.

Korunk egyik húzó ágazata a távközlés...jól tudják ezt a szolgáltatók is, ezért aztán betegre keresik magukat rajtunk, információ éhes egyedeken...itt, a Lajtától keletre pedig különösen.

Szeretem magamat tudatos fogyasztónak gondolni, megpróbálom (időnként) racionalizálni a kiadásaimat, több-kevesebb sikerrel persze.

Kényelmes is vagyok persze, a korral jár talán, ezért szépen lassan az összes távközlési jellegű szolgáltatást egy céghez kapcsoltam...ügyintézés, számlák helyett egyetlen számla észben tartása, ezek mind-mind vonzó paraméterek egy magamfajtának. Nem elhanyagolható az sem, hogy végre találtam egy olyan szolgáltatót, aki a pénzért azt nyújtja, amit ígért, időnként igen kedvező ár/szolgáltatás mutatók mellett!

Így hát szépen lassan csak egyetlen mobil előfizetés maradt, amit még nem vontam be a körbe. Ugyan több mint egy évtizede ennél a szolgáltatónál volt a szám, de soha nem sikerült normális csomagot választani hozzá, nem volt olyan hónap, amikor az előfizetési díjnál megállt volna a számla egyenlege...bármilyen spórolás, praktika haszontalan maradt, durva összegekről jött az értesítés a hó végén.

Szeptemberben döntöttem: a hónap végén, 28.-án (a dátumok fontosak ebben a történetben! :( ) lejár az utolsó hűség, eljött hát az ideje, hogy felbontsam ezt a hosszúra nyúlt, ámde gyümölcsözőnek éppen nem mondható kapcsolatot...illetve az ellen oldali félnek gyümölcsöző volt minden bizonnyal, de ez engem kevéssé vigasztalt!

Bekocogtam hát a (most már "egyetemes") szolgáltatómhoz 26.-án, és kötöttem velük egy új mobil előfizetést, kérve a számhordozást, és a hűség lejártára időzített ügyintézést. Megkaptam az új SIM kártyát, ideiglenes számmal, és azzal az ígérettel, hogy 29.-én, de legkésőbb 30.-án ismét a régi szám fog működni, de már az új szolgáltatómnál!

Amint hazaértem, régi SIM kártya telefonból ki, új SIM kártya bele...rendben működött is, természetesen az ideiglenes előfizetői számon.

Yuppíííí!

29.-én este jött az SMS, hogy az akció sikerült, a régi szám szépen rendben átvándorolt a régi szolgáltatótól az újhoz! Lőn boldogság!

Október 3.-án a régi szolgáltatótól menetrendszerűen kaptam az értesítést az új számla elkészültéről...borsos volt megint, de nem aggódtam, ez az utolsó, ezt még kicsengetem, aztán örökre búcsút mondunk egymásnak, gondoltam.

Rosszul gondoltam!

Az online ügyfél ügyfélszolgálaton bankkártyával rendeztem a számlát, aztán más megoldás nem lévén, képernyőfotót készítettem a 0Ft.-os egyenlegemről, és egy laza mozdulattal megszüntettem a fiókomat. Akkurátusan leválasztottam róla az előfizetést, aztán töröltem magamat a rendszerből.

Hiba volt, mint később kiderült!

Már gyakorlatilag el is felejtettem az egész nyomorúságos történetet, amikor derült égből a villámcsapás jelleggel október 30.-án beesett a postaládámba egy értesítés a régi szolgáltatótól, miszerint "Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy elektronikus számlája elkészült és megtekinthető."

Az összeg pedig egy rendes, egyhavi előfizetési díj, a legutóbbi érvényes szerződésünk alapján!

Nem addig la!

Mire fel a számla, egy bontott szerződés után?

Azonnal nyúltam a telefon után, hívtam az ügyfél ügyfélszolgálatot...péntek este volt, de gondoltam nincs kímélet, ne csak az én hétvégém legyen elszúrva!

Érdekes beszélgetés zajlott az ügyfélszolgálatos hölgy és én köztem, az már biztos! A beazonosításom sem ment egyszerűen, az ügyfélszámomhoz nem tudtam jelszót...kitöröltem az emlékezetemből és a "noteszemből" is rögvest az utolsó számla befizetése idején. Aztán az anyám neve segített, de az ügyfélszámomhoz nem volt előfizetés rendelve (minő meglepetés!), stb.

Végül képbe került a hölgy, és a világ legtermészetesebb hangján közölte, hogy teljesen jogos az egy havi számla, mivel:

- náluk a számlazárás szeptember 27.-én volt

- az előfizetés 29.-én szűnt meg, mert akkor sikerült átadniuk az új szolgáltatómnak a számot

- két napig tehát igénybe vettem a szolgáltatásaikat

- ergo jogos a számla

Kérdésemre, miszerint a két napi szolgáltatásért egy teljes havi előfizetési díj mennyiben szolgálja az én érdekeimet, felvilágosított, hogy mindegy hogy én mikor és milyen módon bontom fel a szerződést, ők mindig egy teljes havi díjat számláznak, ami igazából az én érdekeimet szolgálja, mert így lehetőséget biztosítanak nekem, hogy akár a tört hónap alatt is teljes mértékben igénybe tudjam venni a kedvezményeket!

WTF?

Erre csak annyit tudtam kinyögni, hogy "ügyes"! :(

Nagy nehezen visszaregisztráltam magam az elektronikus ügyfélszolgálatra, és panaszt tettem az eljárás ellen!

Jeleztem, hogy természetesen tudom, a panasznak nincs halasztó hatálya a fizetési határidőre, tehát amennyiben a panaszom nem kerül elbírálásra a határidőig, a teljes összeget befizetem, de mindenképpen kérem vissza ezt a pénzt amint lehet, maximum annyi kompromisszumra vagyok hajlandó, hogy a törthavi (2 nap!) díjat levonhatják belőle!

Több mint egy hét múlva kaptam egy levelet az "Egyedi Igénykezelési Csoport" egyik munkatársától, amelyben az ÁSZF egy pontjára hivatkozva kerek-perec megtagadták a pénz visszafizetését, mondván, az ÁSZF, vagyis a jog alapján márpedig az nekik jár!

Püff!

Tegye a szívére a kezét mindenki, és válaszoljon őszintén!

Ki az, aki egy ilyen jellegű szerződéskötés alkalmával elolvassa a szerződési feltételeket? Az összes melléklettel egyetemben?

És ki az, aki utána figyelemmel követi a pár havonta közzétett változásokat?

Na ugye...pl. én sem!

Arról meg pláne ne beszéljünk, hogy a szolgáltatók általában fel sem kínálják ennek a lehetőségét, csak elénk lökik a papírt, miszerint ott meg ott írjuk alá, hogy megértettük, elfogadtuk, stb.!

Nos, én most kénytelen voltam elolvasni az egészet, szőröstül, bőröstül! Ha ti úgy, akkor én meg így!

Tényleg benne volt..."Tarifacsomagok havidíjainak tekintetében mindig teljes havidíj kerül kiszámlázásra - kivéve a jelen pontban kivételként megfogalmazott eseteket."

Természetesen a kivételek nem túl nagy számúak, és az esetem nem volt ráhúzható egyikre sem!

Elbuktam hát a pénzt...nem nagy összeg, de rosszul érintett, mivel a tisztességes üzlet fogalmával kicsit nehezen egyeztethető össze számomra, hogy egy igénybe nem vett szolgáltatásért fizessek, hiszen még a hűségidő lejárta előtt a polcra került a SIM kártya, tehát a következő hónapban már semmi dolguk nem volt velem!

Jogalap nélküli gazdagodás...okafogyott tartozás, és más effélék merültek fel tudatom legmélyén! :(

Elolvastam hát a szabályzatot újból, elejétől a végéig, aztán a végétől az elejéig, mert ott mocorgott bennem, hogy valahol sántít a dolog!

És valóban!

A jogszabályok alapján előírt szerződés megszűnések között ott virított feketén-fehéren:

"az előfizetői jogviszony az alábbi, jogszabályokban foglalt esetekben is megszűnik:


- a számhordozásra vonatkozó szabályok szerint az átvevő szolgáltató és az Előfizető között létrejövő új előfizetői szerződés létrejöttével,"

Bingó!!

Tehát mivel én szeptember 26.-án kötöttem meg a szerződést az új szolgáltatóval, a jog szerint már aznap megszűnt a jogviszony köztem és a régi szolgáltató között! Már a számlazárás időpontjában, 27.-én sem voltam "ügyfél", nem hogy utána!

Mivel a számlazárás után a SIM kártya már nem volt használatban semmilyen mobilhálózaton, nem vettem igénybe semmilyen szolgáltatást, még ráutaló magatartással sem jött létre új, a következő hónapra érvényes szerződés köztem, és a szolgáltató között!

Ezekkel az információkkal felvértezve ismét megpanaszoltam az eljárást.

Hogy a jóindulatomat jelezzem, a levél elküldésével egyidejűleg befizettem a számlát.

A levélben közöltem, hogy amennyiben számomra kedvezőtlenül bírálják el a kérelmemet, nem csak a békéltető testülethez fordulok, de a hatóságokat is felkeresem, mivel a fogyasztókra nézve hátrányosnak érzem ezt a fajta eljárást!

Ismét egy hét elteltével választ kaptam, ismét az "Egyedi Igénykezelési Csoport" egy tagjától.

Lakonikus tömörséggel tájékoztattak, hogy "A xxxxxxxx-es sorszámú számlájából jóváírtuk, így túlfizetése keletkezett. A túlfizetés visszautalásához kérjük, szíveskedjen megküldeni a bankszámlaszámát."

Érted?

Nem ők bakiztak, nem ők kértek tőlem ellenszolgáltatás nélkül pénzt, hanem "túlfizetésem keletkezett"!

Gyomorforgató!

Természetesen a pénzt visszakaptam...a teljes összeget!

Jó lecke volt ez nekem, és szerintem mindenkinek okulásul szolgálhat a jövőre nézve!!

Nem szabad bízni a szolgáltatókban, és bizony, utána kell járni keményen, ki kell harcolni az igazadat, mert más ezt nem fogja megtenni helyetted!

P.S.:

Hány embert húzhattak le eddig ilyen módon? Mekkora összeget tettek zsebre jogtalanul? Meddig tehetik meg ezt büntetlenül, pláne manapság, amikor a funkcionális analfabetizmus már-már aggasztó méreteket ölt?

A bejegyzés trackback címe:

https://le-petit-prince.blog.hu/api/trackback/id/tr712019339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása