Tűrd el csendes megadással azt, ami meg nem változtatható!

A kis herceg naplója

Szegény Rocinante...lehet hogy le kell lőni!

2015. január 27. - Le Petit Prince

rocin.gifCsendesen poroszkáltam hazafelé. Rocinante fújtatva, de kitartóan cipelte kettőnk öregecske testét. Nem fiatal paripa már, de szíve még mindig erős, sok fiatal csikó megirigyelhetné lelkesedését...

Hatalmas tisztáshoz közeledtünk, keresztút állott a közepén. Kétoldalt fényes páncélba burkolt lovagok sorakoztak néma csöndben, mintha egymásnak feszülő seregek méregették volna egymást. Nekem szabad volt az út közöttük, siettem hát, nem kívántam beleártani magamat a nemsokára kialakuló zűrzavarba...ám ekkor bal felől sötét árnyék mozgására lettem figyelmes! Mintha kivált volna a tömegből egy lovas, és nagy busa fejét leszegve egyenesen hátasom oldalának tartott! Megsarkantyúztam hát az öreg gebét, és már úgy látszott, kellemetlenség nélkül megúszhatjuk ezt a kis félreértést...

CSATT!!

Innentől kicsit felgyorsultak az események: a rideg valóságba való visszazökkenés váratlan volt, és a szokatlan (nem táncolok!) pörgés okozta oldalirányú gyorsulás miatt kissé gyomorforgató is!

Az addig egyenes irányú egyenletes mozgásból erős balra forgás lett, így sodródtam be az útkereszteződés közepébe. Roppant szerencsémre (ugye hogy ugye?) a szembejövő forgalom az adott pillanatban zérussal volt egyenlő, Elkerültem hát, hogy jobbról is pofont kapjak valakitől. A Tétényi út - Andor utca kereszteződésből így alkalmam volt kivonszolni magamat az Etele út felé, és leparkolni az út szélén. Megpihentem kissé, gyors önellenőrzést hajtottam végre, és elégedetten konstatáltam, egyben vagyok! Az autóból kiszállva, és megszemlélve azt, szomorúan kellett megállapítanom, hogy ő viszont nincs túl jó bőrben. A hátsó lökhárító a tolatóradar kábelein lógott, a bal hátsó sárvédő összegyűrődött, a kerék pedig olyan természetellenes szögben állt, hogy bármelyik futómű ellenőrző berendezés simán kiakadt volna egy frissen elvégzett mérés során. A legfurcsább azonban a kerékből kilógó, a Ben Hur filmből ismert harci lovasszekerek kerekeire applikált pengékre hajazó rendszámtábla töredék volt...rajta az elkövető névjegyének egy részével: "K-860"

Hirtelen felindulásomban a kilógó részt lerúgtam, a rendszám hiányzó két betűjét benne hagyva a gumiban, mert ugye az elsősegélyben jártasak ismerik az ökölszabályt: a befúródott idegen testet ne húzzuk ki, a szakszerű ellátásig lehetőleg hagyjuk a sebben! :)

A kereszteződés átellenes sarkán ekkor pillantottam meg az "ellenérdekű felet". Egy pórul járt márkatárs vészvillogott csendben, mellette sírva, fel-alá rohangálva telefonáló középkorú hölggyel, megszeppent kiskorú lányával a sarkában. Nem nyugodott meg akkor sem, mikor a lámpák jelzését szigorúan betartva (ha már ő nem, akkor legalább én!) sikerült átjutnom hozzájuk. Szemmel láthatóan apróbb sokkot kapott, elmondása szerint az én spontán bemutatott tripla leszúrt Rittbergeremtől...attól félt, becses személyemben is maradandó kárt okozott!

Miután eloszlattam ilyen irányú félelmeit, törekedtem volna az ügy hivatalos elintézésére, de ennek tárgyi és személyi feltételek terén is akadálya volt. Egyrészt egyikünknél sem volt fellelhető a híres-hírhedt "kék-sárga", másrészt a hölgy olyan szinten volt összeszedetlen, hogy értesíteni kellett a párját, aki Budakesziről vágtázott be hozzánk, hogy lehetőleg higgadtan képes legyen a rendelkezésemre bocsátani a szükséges információkat. Közben szerencsére befutott a hölgy idősebbik lánya is a barátjával, aki taxis lévén azonnal az éterbe sugározta a kárbejelentő iránt érzett olthatatlan vágyunkat, amit nem sok idő elmúltával egy taxis kolléga ki is elégített!

Mire minden feltétel adott lett a papíros kitöltéséhez, a baleset lehetséges oka is napvilágot látott! A kereszteződésben a jobbra kanyarodóknak szóló zöld jelzést magára is érvényesnek tartva, a hölgy egyenesen áthajtott, pechemre olyan útvonalon, ami az én autóm hátulsó traktusán keresztül vezetett!

Szerencsémre (ismét...bár ne igyunk előre a medve bőrére!) érvényes úti okmányokkal és egy nem noname társaságnál megkötött kötelező felelősségbiztosítással is rendelkezett. Néminemű döccenőkkel tarkítva végül sikerült kitölteni a kárbejelentőt, így érzékeny búcsút vettünk egymástól.

Illetve a hölgy még mindig meg volt szeppenve, ezért kombinálva a lelki támogatást, a helyzethez illő búcsúztatást és a finoman, késleltetve robbanó büntetést, szívélyes mosollyal "további balesetmentes közlekedést" kívántam neki! Majd a minket egyre jobban elsötétülő tekintettel figyelő élete párja előtt szorosan megöleltem, és a hátát barátilag simogatva hosszasan ringattam!

Ennyit megérdemelt! :)

 

P.S.:

A Porsche Buda előzetes felmérése alapján sajnos van realitása egy GTK-nak.

Nem tartom magamat anyagias embernek, de amennyi időt és pénzt az elmúlt kilenc hónapban beleöltem abba, hogy egy pár évig gondtalanul autózható valamit csináljak abból az elhanyagolt alkatrészhalmazból amit vettem, roppant érzékenyen érintene, ha most kellene az árokba lőni szerencsétlen párát... :(

 

A bejegyzés trackback címe:

https://le-petit-prince.blog.hu/api/trackback/id/tr297114891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le Petit Prince · http://le-petit-prince.blog.hu/ 2015.01.27. 21:58:30

Megvallom őszintén, voltak kétségeim, hogy ebben a mai, önös érdekektől vezérelt, sivár kis világunkban vajh élnek-e még emberek, akik tudnak önzetlenül is viselkedni! De ma este halvány kis reménysugár pislákolását vettem észre az olvasóasztalon...aztán kiderült, hogy a telefonom kelt életre, és egy tündér volt olyan kedves, hogy felajánlott nekem egy autót arra az időre, amíg az enyém a szervízben van! Roppant megható volt, és nagyon zavarban voltam hogy vissza kellett utasítanom, de hát azt a parámat valószínűleg már soha nem fogom tudni leküzdeni, miszerint nem vagyok képes más autóját "hajtani"! Minden esetre itt, nyilvánosan is szeretném Neked megköszönni a gesztust!!! :D

stone pit(er) 2015.01.28. 19:20:12

Hát igen, át tudom érezni. Bő nyolc évig újonnan vett autóm megúszhatott minden ilyen behatást. Aztán egy forgalmi szituáció miatti megálláskor, nevezetesen az úton parkolt előttem egy autó és szemből jöttek, egy járdán parkoló illető elindult hátrafelé, mert Ő azt hitte már elmentem, a tükör használatát meg elfelejtette, bár a magas járda miatt a belsőből nem látott jól (amit azért használt, elmondása szerint) csak a külsőkből (amit meg nem). Mindegy, olcsón megúsztam, legalább is úgy gondoltam, mivel csak a jobb hátsó ajtó horpadt be. Sajnos, a biztosító amortizál, így csak olyan 70 %-ot térített volna egy új ajtó és a fényezés árából. Gondoltam legye, veszek bontottat. Sem a fényezés nem lett tökéletes, sem az ajtó, mint utóbb kiderült. De csak fél évet kellett várnom, hogy a Kőbányai úton, nagyiívben érkezve a Hungária körút felől a lámpa szabad jelzésére két gyalogos leugorjon a zebrára (a McDonald's előtt) ezzel vészfékezésre kényszerítve engem is, meg (mivel két sáv is kanyarodik) a mellettem haladó S osztályos Mercit is. Neki szerencséje volt, mert a mögötte érkezőnek jók voltak a reflexei, míg nekem nem. A gyalogosok persze átrohantak az úton a 28-as villamos felé nézve. Eleve ezért nem néztek felénk, a zebrára való lelépésnél arra az oldalra, ahonnan számítani kell az autókra (6 forgalmi sáv a kanyarodókkal!!! Ekkora mázlijuk nem biztos, hogy lesz még az életben!) Szegény autóm! Most már az 5.-ajtót, a hátsó lökhárítót, sőt a fenéklemezt is egy kicsit javítani kellett természetesen fényezéssel együtt. A "márkaszervizes ár" kb. 400 a biztosító által felajánlott összeg 270 ezer. Egyértelmű, hogy bontott alkatrészekből lesz a javítás. Legalább a fényezés jól sikerült. Sajnos az ötödik ajtó zárjában eltört valami fél év múlva, szerintem az ütés hatására, + 20 000, hiszen elektromos. Az előzőleg cserélt oldalajtó határolója halott (nem rakták át az enyémet a horpadt ajtóról), ezt lényegében rögtön észrevettem. Azóta kopik a festés a műanyag betétről ami az ajtót védi (némileg) a kívülről nekicsapódó tárgyaktól. Az enyém fekete, de az ajtómra a szerelő egy szürke változatot tett amit egyszerűen átfújt feketére (valami gagyi festékkel). Az ajtó zárja is elromlott azóta. De legrosszabb, hogy az egyébként hihetetlen jó állapotban lévő kocsim, hiszen mindig is vigyáztam rá, ilyen erősen kezd kopni. Igaz, már úgy vagyok vele, hogy nem is akarok újat venni. Minek, hogy esetleg ne 8 év hanem 8 hét után hibázzon valaki (persze nem én, hiszen én Jani vagyok! :-) Nem beszélve egy másik aspektusról, ami a környezetvédelem. talán hamarosan kifejtem. Persze meg kell jegyeznem, hogy amikor a javíttatással kapcsolatos teendők miatt rohangásztam és otthagytam a kocsit kevesebb, mint egy hétre akkor meg pont nagyon hiányzott. Máskor meg egy hónapot is kibírok elsősorban BKV-t használva. Sajnos azonban a lányaim iskolába szállítás így a legkönnyebb. Utána más kőnyű letenni, amikor csak nekem kell valahova eljutnom, főleg ha nem a megszokott útvonalamat járom hanem a belváros, vagy legalább is metró közelében van dolgom. Nem egyszer még az iskolánál is otthagyom.
süti beállítások módosítása