Tűrd el csendes megadással azt, ami meg nem változtatható!

A kis herceg naplója

Y=0,23*X³-2,13*X²+7,36*X-5,33

2015. április 15. - Le Petit Prince

polinom.PNG"Majd jön szembe egy szerelem az életedben..." - mondta nemrég valaki, minden bizonnyal jó szándékkal, vigaszképp talán.

No de mikor "majd"? - kérdezte az én egyszerű, regresszióanalízisen, szórásnégyzet számításon szocializálódott gyermeki énem.

Feltúrtam hát emlékeim minden kis porlepte, pókhálós, régen elfeledett szegletét, megpróbálva évszámot rendelni a nagy, mindent elsöprő (éppen aktuális) szerelmi fellángolásokhoz. Megdöbbenve vettem észre, nem lett hosszú a lista...fél tucatnál meg is álltam...nem vagyok egy szerelmes típus, be kell látnom!

Majd az évszámok közötti különbségek, vagyis a szerelemmentes átmeneti évek kiszámolásával nyert számsort (3,4,4,8,12) elemezve azt tapasztaltam, bizony egyre nagyobbak ezek a lyukak...egyre több idő telik el két "szembe jövés" között.

Kiegészítve egy kiinduló nullával, rittyentettem gyorsan egy illeszkedő harmadfokú polinomot a sorra, mert annak a formája takarta be legszebben a két négyesből álló platót...így kaptam a címben szereplő egyenletet, amely minden kétséget kizáróan pontosan írja le szerelembe eséseim girbe-gurba ívét.

A képletbe behelyettesítve a következő alkalmat, a számmisztika szerint nagyon izgalmas hetest, pikk-pakk meg is kaptam, hogy az utolsó alkalomtól számított röpke 21 esztendő múlva Ámor ismét élhet a lehetősséggel, hogy az ilyen irányban eddig nem túlságosan igénybe vett szívemre célozzon...vagyis 2031-ben.

Ezzel csak egy probléma van...a hímnemű felmenőim által megélt -soknak éppen nem mondható- évek számát statisztikai alapon elemezve igen nagy a valószínűsége annak, hogy akkortájt már alulról szagolom...az ibolyát...így...csupa kisbetűvel! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://le-petit-prince.blog.hu/api/trackback/id/tr157371984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása