A biztosító szerint az! :(
Nekik persze ez a legjobb: az autót a saját szájuk íze szerint jól lehúzzák és alul árazzák hogy könnyű legyen elérni a totálkárt, a javításhoz felhasználandó anyagokat szarrá "avultatják" és így a tört részét fizetik/fizetnék csak a javításnak, aztán a roncsot meg irreálisan magas értékre becsülik, amennyiért tutira nem tudod eladni.
Ha a kártérítés és a roncs értékének összege az autó piaci értékének 80%-ára kijön, már verheted a segged a földhöz. Aztán ebből vegyél magadnak másik autót, hülye gyerek!
A jogérzékenységem azt mondatja velem, hogy egy önhibámon kívüli balesetből nem jöhetnék ki veszteségesen...bezzeg a biztosítók pofázhatnak a "káron gazdagodás" elkerüléséről...és meg is tesznek érte minden tőlük telhetőt!
Nekem pedig az lenne a normális, hogy ilyen esetben a biztosító szépen kijön, elviszi a törött autómat, később pedig értesít, hogy mikor mehetek az eredeti állapotába visszaállított járművemért! Aztán a kedves ügyfelével lerendezi, ahogy akarja, az már engem nem érdekel!
Na, ez lenne a "felelősségbiztosítás"...szerintem!
Alant megtekinthető egy, a márkaszervíz által több mint 1.100.000 Ft.-ra taksált sérülés...ez így leírva valóban egyenértékű az autó jelenlegi piaci értékével, de ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt 9 hónap során majdnem ennyit költöttem a rendbetételére, akkor talán érthető a gutaütés előérzete, ha arra gondolok, vegyem fel a kártérítést, a roncsot pedig adjam el.
Az alternatíva pedig ugye a nem szakszervízben, valószínűleg feketén, de legalábbis sötétszürkén történő javítás...ami talán-talán kijön a kártérítésből. A fekete gazdaság elleni össznépi küzdelemről röviden ennyit!